Általános oktatás
Magyarországon az általános oktatás az első lépcsője a kötelező jellegű oktatásnak. Megelőzi az óvodai nevelés, követi a középfokú oktatás.
A világ legtöbb országában a gyermekeknek kötelező az általános oktatáson való részvétel, bár több jogrend engedélyezi a szülőknek az ettől való eltekintést, többnyire azzal a megszorítással, hogy legalábbis magántanári képzésben a gyermeknek részesülnie kell. A középfokú oktatásba való bekapcsolódás az életkor tekintetében változó, Magyarországon túlnyomórészt erre 10, 12 és 14 évesen van lehetőség. Egyes oktatási intézmények köztes képzést is nyújtanak, ez többnyire a középfokú oktatási intézményen belüli, a középfokú oktatásra való felkészítést célzó képzési forma. Ebből túlnyomórészt 14 évesen kerülnek a gyermekek a tényleges középfokú oktatásba.
Pakisztáni általános iskolás.
Az alapfokú oktatás jellemző céljai az alapvető műveltség és a matematikai szemlélet kialakítása a gyermekekben, emellett a természettudományok, a társadalomtudományok és a művészetek alapjainak megismertetése. Ezen területek fontossága, és az azok oktatásának módszerei az adott ország kulturális és politikai berendezkedésétől függenek.
Általában az alapfokú oktatás iskolákban történik, ahol a tanulókat egyre emelkedő sorszámú évfolyamba sorolják (az életkoruk szerint), mígnem a képzést ők elvégzik, ahonnan a középfokú oktatásba kerülnek. A tanulókat osztályokba gyűjtik, melyeknek vezetője az osztályfőnök. Az ő feladata a tanulók előmenetelét segíteni, szabályozni. Az osztályfőnök mellett specializálódott tanerők is részt vesznek az oktatásban, akik a zenétől a testnevelésig, a matematikától a történelemig a specializációjuktól függően tanítanak. Az osztályok tagjai jellemzően egyazon tanulók. Az osztályfőnökkel való tartós együttműködés, és a mind vele, mind az osztálytársakkal való közeli kapcsolat kialakításának provokálása az alapfokú oktatás lényeges eleme.
A testi fenyítés alkalmazhatósága kultúrkörfüggő, bár a nyugati országokban általában tiltott.
Iskolakezdés: Mikor? Hol? - Első rész!
Nem könnyű manapság jó szülőnek lenni. A versenyistállók korát éljük, ahol évről évre szebb, hangzatosabb, még modernebb pedagógiai és pluszprogramokkal csábítanak bennünket nemcsak az iskolák, de egyre több óvoda is.
részletek (katt ide)
Iskolakezdés: Mikor? Hol? - Második rész!
A legtöbb szülő ösztönösen érzi, hogy az a legjobb ovi, ahol „békén hagyva” nevelik a gyermeket, és fő programnak a játékot hirdetik meg. De mi a helyzet az iskolákkal?
részletek (katt ide)
Segítünk, ha óvodás gyermekének tanulási nehézségei-dadogás, diszlexia, díszgráfia; magatartási zavarai–hiperaktivitás, beilleszkedési zavarok, bepisilés stb. vannak. Fontos kérdések: Korai tanítás? Óvónői szakértelem? Tanítson-e a szülő? Ki a jó óvónő?
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Küld
el
nekünk óvodás gyermeked
fotóját és
megjelentetjük! - képek
itt
|
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése