forum icon

Iskolaerettsegi feladatlap 2.




1. Figyeld meg és rajzold le ugyanezeket az alakzatokat/ külön papírra Ön rajzolja le /nagyban /, a gyermek mellé rajzolja. /8 pont/


2. Kerítsd körül az azonos gyümölcsöket egy-egy vonallal. Az őszi gyümölcsöket színezd is ki! Melyik gyümölcs az, amelyik nem illik ide? Mi a neve, melyik évszakban terem? Számold meg az azonos gyümölcsöket és rajzolj ugyanannyi pöttyöt a megfelelő kosárka fölé/alá. /7 pont /


3. Kösd össze vonallal a kártyapárokat! /5 pont /


4. Rajzold meg az üres dominóba a megfelelő pontalakot, mondd meg mennyit kellett rajzolnod? / 6 pont /



5. Rajzolj a házikó fölötti négyzetbe egy napocskát! A ház alatti négyzetbe virágokat, a ház jobb oldalán lévőbe egy fát, bal oldalán lévőbe egy gyereket, a háztól jobbra fönn lévőbe egy felhőt, a balra fönn lévőbe madarat rajzolj! A háztól jobbra lenti üres négyzetbe egy sünit, a balra lentibe egy kisegeret rajzolj! / 8 pont /



Maximum 34 pont
24 pont alatt gyenge!


1. 2. oldal

16 megjegyzés:

  1. Tisztelt Okítók!
    Nem hiszem hogy én 6 éves koromban megtudtam volna kapásból oldani ezeket a feladatokat.
    Nem az eszem gyenge volta miatt, hanem mert ezek olyan feladatok melyeket csak akkor fog fel egy kisgyerek, ha az oviba már jó előre "begyakoroltatták" vele az ilyen típusú feladványokat.
    Emlékszem kiválóan malmoztam, kártyáztam /zsir,snapszer,piros-pacsi/7 évesen. De hogy mit kellene rajzolni az első feladatban... azt nem tudtam volna. Arról se volt fogalmam hogy melyek az őszi ill nyári gyümölcsök.A balra-jobbra a mai napig gond nekem, mert eredetileg balkezes lehettem, de apukám jobb kézre szoktatott az írástanuláskor. Emiatt most is keverem (60 éves vagyok van több szakmám és érettségim...)Kész csoda...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az én lányom 4és fél éves, mégis a feladatok nagy részét meg tudja oldani, és tökéletesen érti őket

      Törlés
  2. Az életben az iskolában tanultak 90%-át nem használom!Pedig érettségiztem.

    VálaszTörlés
  3. Az óvodákban - nagycsoportban - nem is csináltatnak az óvónénik ilyen jellegű feladatokat a gyerekekkel. Még csak oda sem ültetik a gyerekeket rajzolni sem, ha azt nem érdekli. És ezek után jött egy gyógypedagógus és felmérte őket. Mi lett az eredmény? Elgondolkodtató! Valamennyire úgy gondolom, hogy az óvónők feladata is lenne felkészíteni a gyerekeket az iskolára. Vagy tévedek??

    VálaszTörlés
  4. Szerintem nagyon nagy segítség az anyukáknak az ilyen feladatsor ismertetése. Igenis felelős a szülő, ha a gyermek a szakemberek által összeállított feladatsort nem tudja. Nem csak az iskolában tanult dolgokra kell alapozni, fontos, hogy a gyermek otthon is tanuljon, de az olyan szülőtől, aki maga sem akar tanulni, sosem fog. Üzenem azoknak a szülőknek, akik előttem szóltak, hogy üljenek le a gyerekükkel és gyakoroljanak!!!!!!Az én lányom egyébként 6 éves, a fenti feladatokat játszva megoldja, és még most fog nagycsoportba menni. Nagyon szereti az ilyen játékos feladatokat és én is szorgalmazom, hogy a Tv nézés helyett, elővegyük őket.

    VálaszTörlés
  5. Az én lányom is 6 éves. Az oviban nem oldanak meg ilyen feladatokat, állítólag nem lehet. Ő is könnyen megoldja őket (bár még nem végeztünk ezzel teljesen, de oldottunk már meg hasonlóakat). A bal-jobb még gondot jelent, de mire kezdi a sulit, menni fog. Nem arra kell várni, h majd más (óvoda, iskola) elindítja a gyermeket az életbe helyettünk! Igenis időt kell szakítani a gyerkőccel való ilyen foglalkozásokra is. Ők is élvezik a szülővel való együttanulást!

    VálaszTörlés
  6. Az én kislányom 6 éves nagycsoportos, imádja a feladatlapokat, jól is teljesít.Az óvodában lehet rendelni feladatlapos újságokat, szeret velük foglalkozni. Mindig csak annyit ülünk le ami nem megterhelő számára. Ezeket a fenti feladatokat játsza megcsinálja ő is. Csatlakozom az előttem írtakhoz,a szülő igenis üljön le a gyerekkel,ja és a dicséret,sikerélményt vonz maga után ami által még nagyobb kedvvel veti bele magát az ilyen feladatokba. Játékosan mégis tanulva csináljuk mindezt és kellő türlemmel!!!

    VálaszTörlés
  7. Fővesztés terhe mellett is leírom a véleményem. Az óvodák egy része felkészít, más része nem. A mienk az utóbbiak közé tartozik. Egy éve járunk külön fejlesztésre, otthon is foglalkozom a gyerekkel. Az idei felmérés eredménye 40%. A gyerek esze vág mint a penge, imádja a sportokat, a verbális készségei és a szókincse meghaladja a kortársaiét. Utál rajzolni, festeni, bármit, ami barkács. Óriási az ugrás az ovi és az iskolai elvárások közt. Mi lesz ott?

    VálaszTörlés
  8. Fiam 6 éves, nagycsoportos. A mi óvódánkban meg is mondták, hogy az ő feladatuk nem az iskolára való felkészítés. Mi is járunk fejlesztésre,és mellette 5 felnőtt (családtagok)folymatosan foglalkozik a gyerekkel. (a nagymama is fejlesztőpedagógus és óvónő)Úszni is járunk, meg persze koncertekre, színházba.Tudja a gyerek, hogy ki írta a Varázsfuvolást, elmeséli az Iliászt az oviban, sőt még a fekete lyukakról is mesél. Ennek ellenére ő egyedül a csoportből nem mehet iskolába, mert éretlen. Nem tudom mit tehetnénk még.Állítom nem nevelés kédése. A lányom 2. osztályos, osztályelső és fele ennyit nem foglalkoztunk vele. Aki büszke magára, mert a gyereke jól teljesít, annak üzenem nincs mire, mert nem ez ő érdeme.

    VálaszTörlés
  9. Nekem a lányom most 6 éves nagycsoportos és már kiscsoportos korától kérdeztem az óvónőt,hogy kell-e valamiben segítenem neki.Így most ott tartunk,hogy csoport első egy elég magas követelmény szintű csoportban.Szerintem a szülő,ha teheti,üljön le a gyerekmellé foglalkozni,mert a mai világban olyan magasak a követelmények,hogy másként a gyereknek az iskola inkább kudarc lesz és nem fogja szeretni a tanulást.Amúgy sok óvónő nem készíti fel a gyereket az iskolára,mondván nem ez a feladatuk és nincs rá ideje sem egy 30 gyerekes csoportban,ami ráadásul vegyes csoport.Ja és ha teheti a szülő akkor beíratás előtt nézzen meg több csoport foglalkozást és ne az alapján döntsön,hogy melyik óvónő a szimpatikus,hanem,hogy melyik az a csoport ahol a gyermekből a maximumot kitudják hozni,hisz akkor még a gyermekét csak ő ismeri a legjobban.

    VálaszTörlés
  10. Igen, ez elgondolkodtató... egy fejlesztőpedagógus óvónő nagymama mellett mi alapján sorolták az iskola éretlen kategóriába a kisfiút?? Biztos vagyok benne, hogy kellőképpen foglalkozik az unokájával. Mivel indokolta az óvoda ezt az eredményt?
    Abban egyetértek, hogy a szülőnek le kell ülnie a gyerekkel heti 2-3 alkalommal foglalkoztatózni, emelett rengeteg szabad játékra, mozgásra esetleg sportra van szükségük a gyerekeknek. Sokan ezt mellőzik, pedig a motorika, a nagy mozgás remekül fejleszti a részképességeket. Nem szabad csupán a feladatlapok mögé bújni fejlesztés címszó alatt.
    Egy "laikus" anyuka, 6 éves kisfiúval.

    VálaszTörlés
  11. Sziasztok!

    Egy közeli kedves barátomék kislányát is éretlennek találták az iskolára.
    Ők nem hagyták ennyibe elvitték a tanácsadóba felméretni ennek a valóság alapját. Kiderűlt hogy a kislání egy "mini zseni" ahogy az ottani felmérésen szerepelt.
    Ezek után kérdezem mi alapján állapították meg az alkalmatlanságot?

    Amúgy előre aggódom én is az ovi miatt habár mi még csak most fogjuk kezdeni szeptemberben.

    VálaszTörlés
  12. Én is azt gondolom, hogy nem fejlesztő órákra kellene küldeni a gyermekeket, hanem az óvodában kellene tudni az óvónőknek, hogy az iskolában mi az, amit elvárnának a gyerekektől és arra valahogy felkészíteni őket. És a másik, hogy nem csak az utolsó évben!!!! Hanem folyamatosan és a szülőket pedig tájékoztatni. Hogy ne legyen az óvoda és az iskola között a gyermek számára ekkora szakadék. Közelebb kellene az óvodát és az iskolát hozni egymással. Mi is már 4. éve járunk oviba, mert a kisfiam évvesztes és eddig "minden rendben volt" az óvónénik szerint, én meg is nyugodtam, ebben az évben meg rohangálhatunk a nevelési tanácsadóba mindenféle fejlesztésre, az óvodában is beosztották mindenféle tornára, logopédiára, fülvizsgálatra, szemvizsgálatra... Ez, kérdem én, nem az orvos hatáskörébe tartozna? Eddig meg csodálkoztam, hogy soha semmilyen külön program, esemény, rendezvény, torna, tanulás nem volt az óvodai keretek kzött. Egyszerűen semmi. Most meg alig gyúzzük. Utolsó évben ott tartunk, hogy egyszerűen nem tudjuk leszervezni ezt a rengeteg programot. Ez nem a fokozatosság elve... Valami hiba biztosan van a rendszerben.
    Egy kétségbeesett anyuka

    VálaszTörlés
  13. Sziasztok!

    Az én kisfiam most lesz 5 éves, jelenleg középsőbe jár. Nálunk az óvodába oldanak meg feladatokat, de nem ehhez hasonlókat. Mi olyan visszajelzést kaptunk, hogy a feladatokat pillanatok alatt meg oldja és szereti, viszont rajzolni, építeni és az új dolgokat nem meri kipróbálni (hiába bátorítják illetve bátorítjuk). Otthon mi is odafigyelünk arra, hogy az óvoda által megnevezett hiányosságokat fejlesszük, de erőltetni nem lehet egy kis gyereket, azóta se tudjuk rá venni, hogy alap dolgokat lerajzoljon, viszont színezni nagyon szeret, tisztában van a jobb-bal, fönt-lent, kisebb-nagyobb, alacsonyabb-magasabb, több-kevesebb fogalmával, 0-10-ig simán felismeri a számokat, le is írja számol vele kiteszi közéjük a < > = , jeleket is, a sorminták szabályait pillanatok alatt átlátja és folytatja. A fenti feladatlapot is sikeresen meg tudta oldani. Ennek ellenére az óvodában közölték, hogy a korához képest le van maradva. A gyerekek fejlődését nem minden esetben a szülők illetve az óvoda határozza meg. A fiamnak a nehezebb és logikusabb dolgokra könnyebben rá áll az agya, a könnyebb elvárhatóbb dolgokra mint pl a rajzolásra, és alkotásra viszont nehezebben. Az óvodába viszont ezeket a készségeket helyezik előtérbe, előfordulhat hogy minket majd ezért tartanak majd vissza az iskolától ha el jön az ideje és ha addig nem változik meg ez a helyzet. A feladat lapokat ezek után is csinálni fogjuk hisz örömet jelent neki. A rajzolás hiányosságára meg van még másfél évünk hogy fejlődjön.

    VálaszTörlés
  14. A szülőknek nincs más dolguk, "csak" sokat játszani, beszélgetni, mesélni és kirándulásokon-sétákon rácsodálkozni-észrevetetni dolgokat a gyerekeikkel. Az óvoda feladata, hogy játékokkal!! segítse a gyerekek bizonyos képességeinek a fejlődését, amire majd az iskolai tanulásnál szükségük lesz-ez az óvónő dolga!! Ehhez nem szükségesek a feladatlapok-csak akkor dolgozzon velük a gyerek, ha szereti. Az iskolaérettségnél vannak képességek és viselkedési formák, amik fontosak ahhoz, hogy a gyerek mehessen iskolába,-ezt az óvónők is tudják. A rajzolást / akárcsak az éneklést v. a mozgást/ nem erőltetni, hanem megszerettetni kell- ugyanis a velük szerzett képességek fontosak az iskolai tanulásban.
    Én 35 éve vagyok óvónő és sok éve fejlesztőped,végzettségem is van.
    Én játékidőben egyesével foglalkozok a gyerekekkel és azt a képességét fejlesztem, ahol lemaradása van- ezt a gyerekek játékként élik meg.

    VálaszTörlés
  15. Jól látja az előttem szóló "laikus anyuka", ugyanis az idegrendszer érettsége az iskola megkezdéséhez rendkívül fontos. Ezt viszont mozgással,tornával, sok játékkal lehet segíteni. Tehát a feladatlapos megoldás csak ezek után jöhet. Természetesen kell hogy legyen sok ismerete egy gyereknek, de az iskolaérettség a képességek megfelelő színvonaláról szól.

    VálaszTörlés

Küld el nekünk óvodás gyermeked fotóját és megjelentetjük! - képek itt